22 november 2015

Lotte Martens meets My All Time Favourite

Als blogster ben ik al regelmatig met mijn gat in de boter gevallen ... en ook deze keer weer !  Ik mocht niet alleen een workshop zeefdrukken gaan volgen bij Lotte Martens (AnneliesEva en Valerie brachten al verslaggeving uit - mijn beurt komt zeker ook nog !), ik mocht ook nog eens aan de slag met één van de prachtige stoffen uit de nieuwste collectie van Lotte Martens.

 
Astrapia  ... een knipoog naar de blauwglimmende verenpracht waarmee deze paradijsvogel zich tooit ...


Astrapia ... een iets zwaardere crêpe (handig als de winter voor de deur staat), maar toch heel soepelvallend ...


Astrapia ... een donkerblauwe basis met een kobaltblauw bloemenpatroon dat wondermooi schittert ...


Astrapia ... ideaal om de prachtige 'My All Time Favourite' van Remi & Cosette uit te testen.  Deze volwassen versie is immers niet te versmaden, of wat dachten jullie van deze ?


De breedte van het geprinte paneel ging zowat volledig op in de lengte van de jurk en werd aangevuld met de effen Astrapia. Hierdoor werd ik genoodzaakt om een naad te voorzien in het bovenste voorpand, maar die zit netjes verborgen in de stolpplooi. Het was even puzzelen met alle patroondelen, maar ik kon de stof perfect in beide richtingen gebruiken.  Het geheel werd wel gevoerd, misschien valt de jurk daardoor iets zwaarder door, maar persoonlijk stoort mij dit helemaal niet.


En toen had ik nog een heel klein lapje over ... ideaal voor een klein toilettasje.  Ik streek er een lichte versteviging tegenaan en combineerde met een passende kobaltblauwe gabardine.

 


Deze prachtige Astrapia is samen met heel wat andere pareltjes van Lotte Martens vanaf nu te koop bij :
- Sjiekebiele in Brugge
- De Stoffenkamer in Gent
- Het Stoffenhuis in Bree
- Julija's shop in Antwerpen
- Soldeur in Kortrijk
- Stitch & Co in Mechelen
- Bobby Sewing in Mortsel
- Bambiblauw
én natuurlijk bij Lotte Martens zelf !



38 opmerkingen:

  1. Wauw Jo, dit patroon is perfect voor die stof! Ik gebruikte de groengrijze variant van deze prachtige bloemenprint voor mijn Compagnie M-wedstrijdinzending, maar ik vind jouw resultaat eigenlijk nog veel mooier dan het mijne. Het is blauw, dat is natuurlijk al een immens voordeel :) Heel tof dat de bloemenprint langs de zijkant loopt ipv langs de onderkant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eva, ik zag het en de jurk hing hier toen al te blinken, maar hoe jij alles zo mooi wist te combineren ... daar haal ik echt mijn "hoedje" voor af hoor !!!

      Verwijderen
  2. Een heel mooie jurk, het puzzelen met de patroondelen waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Jo ! Zie je geen kleurverschil in de stof omdat je ze in twee richtingen hebt gebruikt ? Het is een vraagje omdat ik het genoegen had iemand aan de slag te zien, ook met een nieuw stofje van Lotte, en daar zag je wel kleurverschil in de andere richting. Nu kan dat soms mooie effecten geven maar in dat geval was het storend. Maar zo te zien op de foto zit het bij dit stofje helemaal goed. Top !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen hoor, hier absoluut geen kleurverschil ! Zal misschien te maken hebben het type stof ? Sowieso waren het ook twee verschillende lappen stof, de variant met print en de variant zonder.

      Verwijderen
  4. Ja, echt, wauw ... En verder sprakeloos!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat verschrikkelijk mooi ! En dan dat tasje !!!! Geweldig ! @

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, de jurk is zoooo mooi! Wat een talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw-wauw-wauw! Ontzettend knap!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een feestjurk! Ik ben diep onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi Jo! Dit is er eentje die hier ook op het verlanglijstje prijkt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Héél mooi, zowel de stof als jouw ontwerp en afwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er een heel comfortabel kleedje uit en het stofje...echt zalig dat donkerblauw met kobalt. Weeral een pareltje in jouw kleerkast!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alles klopt hieraan; het patroon, de stof en het model! Een echt plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, die jurk is hier echt geknipt voor. Jij kan alvast aanschuiven aan de feestdis. Mijn stofje wacht nog geduldig in de kast op de stofschaar. *doet in haar broek*

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dit is zo ongelooflijk mooi! gewoon perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw.... Die ligt hier ook nog te wachten op een perfect patroon, maar deze is ... Wauw !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw prachtige stof en een prachtige jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo mooi! Je hebt ineens je feestjurk voor de eindejaarsdagen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo schoon weeral! Ik vind dat toilettasje ook supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waw, mooi! En die stolpplooi geeft het nog een tikkeltje meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tof gemaakt zeg!Jij kan er wat van.Jouw outfit voor de feestdagen is al klaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wowwie, knapperd! Pracht van een jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw Jo! *doet nu haar mond terug dicht*

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo mooi! Dat bloemenpatroon is echt prachtig, leuk hoe het zo langs de zijkant van je jurk loopt. Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige jurk! Perfect voor de feestdagen, denk ik zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo'n mooi kleedje met de perfecte stofkeuze! Gewoonweg TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Superknap! Die jurk mag anders ook wel in mijn kast hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het is blauw! 😄 Prachtjurk, Jo, staat je geweldig goed!

    BeantwoordenVerwijderen