28 april 2016

Gewoonweg VIJF !


Kunt u het zich voorstellen ?  Ik naaide halfweg april op één weekend vijf hemden ... gewoonweg VIJF !  Ik kan het zelf nog altijd maar amper geloven, want wie Spiegelstiksels = = een beetje volgt, weet ondertussen al dat er toch wel wat tijd kruipt in het productieproces van een hemd.
Natuurlijk stond dit weekend alleen maar in het teken van naaien, net als toen en toen.  En natuurlijk had ik al zoveel mogelijk voorbereidingswerk vooraf thuis verricht : knipwerk, verstevigen, hulpstiksels naaien, voorstrijken ...
Ook het resterende werk achteraf thuis is eigenlijk niet te onderschatten : knoopsgaten stikken en knopen aannaaien.  Daar hield ik me dan de daaropvolgende anderhalve week mee bezig, toen het gewone leven hervatte.  En dat laatste bloesje dat ik ook al geknipt had voor mezelf, dat werkte ik dan ook maar meteen af.





Mijn favoriet van de bende :

Stof : voile katoen van Cloud 9 Fabrics bij Georgette



Eentje met wat extraatjes omdat ik eigenlijk stof te kort had (tegelijk eentje dat hem het minst kon bekoren, dat ook ...) :

Stof : katoen van Cloud 9 Fabrics bij Cas en Nina



Onder de categorie "wanneer maak jij nu eens een normaal hemd voor mij ?' (zonder franjes dus, want zo heeft hij het graag) :

Stof : licht katoentje van Atelier Brunette bij Mondays Milk



En dan nog twee stuks met lange mouwen : 


Stof : katoentje van bij Soie Unique - Gent


Stof : katoen van bij De Stoffenkamer



En dus nog een laatste bloesje voor mezelf :

Stof : katoentje van Cotton + Steel bij Alotte

En meteen kreeg ik nog meer zin om nog meer hemden te naaien ...


 

45 opmerkingen:

  1. Wauw vijf stuks nog wel en ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai, jij ziet het zitten! ik ben vol bewondering!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en schone hemden, ik zou het bijna vergeten zijn!

      Verwijderen
  3. Een hémd met lange mouwen ... pff idd een heuse klus!
    Prachtig dat kleurenpalet...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi. Mijn man is trouwens ook een van de 'zonder-fransjes-club'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alé jong, zo zot.
    Maar wél stuk voor stuk even mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar gij zijt toch niet te doen gij. Voor mij een 5 op 5!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O help! Zo veel en dan nog op één weekend.....
    En zo grappig "onder de categorie 'wanneer naai jij nu eens een normaal hemd voor mij'" :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat snap ik nu niet, "kreeg ik zin om nog meer hemden te naaien". Bij mij zou het na hemd 1 al genoeg geweest zijn ;-) Maar als ik de resultaten zo bij elkaar zie, begrijp ik je enthousiasme! Jij moet een fabriekje beginnen Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn stuk voor stuk PRACHTIG!!! amaai jij hebt er echt je werk van gamaakt. wat een madam zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig! Mooi! En dat allemaal op zo'n korte tijd! Dat is meer dan gewoon bandwerk. Je bent een naai-aholic!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat een prachtig stapeltje! Ik zou al volledig doordraaien bij het naaien van één hemd, dus al mijn bewondering en respect voor jouw prestatie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Stapelzot, dat dacht ik, toen ik van je plannen hoorde. Maar ik slik in, bij het zien van dit prachtige stapeltje. En ik grijns, met het 'normale' hemd. Meneer Jo Chapeau kent er niets van ;). Wat een pracht Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volgens mij hebt gij een hemdenverslaving. :D Maar kick vooral niet af, zoveel moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zotteke, 5 hemden zeg! De laatste is mijn favorietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw knap zoveel hemdjes en dan nog zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jij bent niet te stoppen! Prachtig stapeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt waar: wat een prestatie. Je moet me niet overtuigen van het helse werk dat is :-) en jij maakt er 5: wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha, goed van hem om toch ook eens een 'normaal' hemd te vragen. De andere zijn stuk voor stuk pareltjes, maar je hebt zo van die dagen dat er niet te veel toeters en bellen nodig zijn hé! Ik dacht al, hier is het zo stil, maar dan haal je dat hier zomaar efkes met 6 stuks in. Dat doe ik je niet na!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Maar Jo toch! Goe zot!
    Supermooi gemaakt!
    Enne 5 +1 dat is wel 6 hé. ZES.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Precies een winkeltje! Zotteke, 5 hemden!!! En nog één voor jezelf... Jawaddedadde!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, heel knap gedaan!!

    Ik doe dat eigenlijk ook wel graag, ik mag hier binnenkort ook weer een reeksje beginnen voor 2 kleine en 1 grote man :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OMG vijf op één weekend!?!?!?
    Schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh my!! 'Even' 5 naaien.... En stuk voor stuk even mooi! Wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Knap gerief weer! Wat moet dat zalig zijn om voor te naaien zo een hemdem-dragende vent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super ... dit weekend staan er bij mij 2 gepland ... maar ik waag me niet aan knoopsgaten ... kamsnaps op kinderhemd staat altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw! Wat een knap werk, en het werkt aanstekelijk... Ik krijg ook zin in hemden maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een werk! Maar even mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat is waarlijk indrukwekkend!! Prachtige hemden!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een prachtige hemden! En wat een held ben jij zeg! 5 hemden op een weekend! :O Ik kreeg op naaiweekend welgeteld 1 jas en 1 jurk af :D

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Vijf zo'n mooie hemden, en nog wel twee met lange mouwen? In één weekend? Amai, petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel mooi. Aan mijn tempo was je een maand bezig geweest aan dat lijstje 😉

    BeantwoordenVerwijderen