25 november 2016

Yoko, Bi en een eigen interpretatie van Moi



Wisten jullie het al ?  Na het grote succes van 200 jurken bracht Evelien Cabie een opvolger uit : 200 shirts.  Het concept blijft hetzelfde.  Je kiest uit de basispatronen een voorpand, een achterpand en voegt naar believen wat extra's toe : een leuk kraagje, een speciale mouw of net dat tikkeltje extra zoals een split of striklint om je shirt helemaal jouw eigen ding te maken.  
Kortom, opnieuw een basisboek dat je telkens opnieuw een ander shirt tevoorschijn laat toveren.


Eind augustus ging ik al eens als tester aan de slag, maar deze keer maakte ik iets wat meer herfstproof is.  Aangezien ik wist dat het boek in november zou verschijnen, lag hier al even één van de See You at Six - stofjes geduldig te wachten om verwerkt te worden tot een zalig bloesje.  Ik koos voor een voorpand met waterhals, een eenvoudig achterpand en initieel een wijde driekwartmouw die ik uiteindelijk toch weer versmalde en voorzag van een omslagje.



Geen enkel shirt in het boek hoeft trouwens een rits.  Een basisversie zit dus vrij snel in elkaar.  Voorpand, rugpand, beleg, twee mouwen, alles omzomen en klaar.  Zo'n soepelvallende shirts vragen wel liefst om lichte stoffen.  Dat ik dan bij een gladdere viscose net iets meer speldjes moet gebruiken om alles mooi op z'n plaats te houden, vind ik eigenlijk zelfs geen nadeel.


Allé, leg al maar die viscose, rayon, voile, zijde, crêpe, satijn ... klaar !  Want eenmaal begonnen, werkt het echt verslavend !



14 opmerkingen: